Klubbsjön | Älgar, havsörn och vakande regnbågar!

Ja i korta ordalag kan jag nog summera dagen som i rubriken, på väg till den lilla skogstjärnen var det inte långt ifrån att Volvon fick ny kylarprydnad i form av älgkor. På två olika ställen dök det upp älg, och upp framför bilen men hann bromsa båda gångerna! När jag väl parkerat bilen så gick jag den steniga lilla stigen ner mot vattnet, och där får jag se en STOR havsörn stryka havsytan och sedan landa i en tall på motsatta sidan! Imponerande fågel! Fisk då, ja det var väl ingen vakfest till att börja med men efter en stund kom det igång! Testade först med flugor i modell större men det funkade inget, det blev bara "bula" på vattnet innan fisken simmade iväg. Ni som pysslar med detta på er fritid vet vad jag talar om.
Ett ivrigt bytande av flugor för att knäcka koden startade men utan resultat. Till slut apterade jag en gul/svart Montana och då satt den första! Det blev ytterligare fyra stycken på den flugan innan jag gav en torris nytt förtroende. En liten Europa 12:a var det som behövdes för att någon skulle vilja nappa torrt!









Ju längre eftermiddagen led ju fler abborrar synade kroken, både för mig och
för fiskekompisen Andes som premiärfiskade i klubbsjön dag! Tror vi landade
ungefär lika många idag, ett par matbågar fick följa med hem!

Kommentarer