Fantastisk medelvikt på öringen i Älvkarleby!

Blev några timmar vid älven ikväll, men idag vet jag inte vad jag gjorde
för fel men jag nollade rejält! Men andra fiskade bra, jag hjälpte fastas egen mink
Niklas Mattsson att väga in hans två öringar och man blir häpen när man såg listorna!
På första bladet som var fulltecknat var det två fisk under två kilo, sedan bara större
bitar. Många fiskar mellan 2-3 kilo! Jätteskoj att se detta!

Jag fiskade vid Fasta och idag kändes det som när man fiskar lax, många på
plats och nästan armbågs lucka! Men det är klart att det fina fisket drar folk!
Ampa felkrokade en öring vars vikt uppskattades till runt 6 kilo, det finns med andra ord
riktigt kraftiga bitar i älven.

Nicke med en av dagens två öringar - 2,1 kg! Grattis Fasta-minken!

John fiskade havsöring för första gången och fick två, denna en bit över 2 kg! Grattis!






Niklas Englund drog den här fina öringen vid Fasta på flugspö, vikten var 2,8 kg!
 Skitfiske / Tony

Kommentarer