Huggsexa vid fasta fisket! PG var värst i kväll med en på 3,2 kg!

Hade jobbat hemmavid under dagen och hade bestämt mig för en kvällstur till älven och
jag fick med mig Calle Björk som sällskap. På plats var redan Ampa, Tobbe och Nicke vid
fasta fisket, och lite senare dök även PG upp! Vattenföringen var sjunkande, och en hel
del fisk visade sig då och då i ytan.
PG var den som fick dansa först idag, och på lysstav
fick han en fin öring på 3,2 kg! Kort , kompakt och silverglänsande - grattis till den PG!
Den gode PG hade ytterliggare ett antal påslag under kvällen, det riktigt glödde om honom!









































Calle landade en öring under kvällen som det blev C & R på samt hade ett antal kontakter
men fasta fiskets rookie hade inte riktigt turen med sig idag! Nya tag mannen!
Ampa
fiskade i kanalmynningen och landade en mindre firre samt hade flera åkturer med fisk
men ingen av dessa ville följa med ända in!



Jag drog en hyfsad öring på 2,4 kg, samt tappade ytterliggare 4 stycken varav två
kändes som bättre fiskar. Under ca. 1,5 timme hade vi som fiskade vid fasta och
kanalmynningen mellan 15-20 kontakter med fisk så det var nog ett steg av fisk
på väg uppför älven som vi prickat in.






Nästan "sideburns" på mig! ;-) fast laxsäsongen inte startat!

Tobbe som var beväpnad med flugspö för dagen hade även han landat ett
antal öringar men valt att återsätta dom! Pelle från Storvreta kom ner från
Årvara till oss vid fasta och visade en fin öring på 2,5 kg! Grattis till en fin firre Pelle.















































Pelle med Årvara-öring!
 


Kommentarer