Ljusne | Kustfiske


Idag har jag fiskat en hel del efter havsöring och även
hunnit med lite gäddfiske.

Öringfisket:
Öringsfisket har idag varit riktigt segt, då jag endast fått 2 st små som självklart
fick friheten åter samt tappat en del fisk men det va mest småfisk. Krille fick en
på 44 cm just innan det blev mörkt ikväll på samma plats som igår. Imorgon blir
det att vila ifrån havsöringen och bara ta det lugnt.

Bilder på fiskarna igår:












Gäddfisket:

När jag kom ner till platsen jag vatl så knöt jag på en nyinköpt jigg
som var ca 20 -25 cm lång, på platsen  var det en stor gädda som
jagade småfisk i ytan och jag drog ut första kastet men ingenting
och så fortsatte det, ingen känning och jag gav upp efter ca 1,5
timmes fiske.


Skitfiske på er alla! / Victor G



Kommentarer