Gädda| Nytt PB På Gädda!

Idag hade jag och pappa planerat att åka ut på Marmen för att prova
efter lite Gös. Janne Goode var ute för ca. en veckan sedan och hade
riktigt bra fiske. Så vi tänkte att vi måste försöka, när vi kom fram till
Marmen och lagt i båten så kommer Janne dit. Han, Thomas, och Tony
ska ut för att prova lyckan!

Framme vid första grundet så var det trögt. Lite senare så dök Janne
och co upp. Janne tog direkt en som var runt 55 cm.
Pang, sa det och då kom det upp en runt 50 cm för mig,
denna fick friheten åter.

Efter att ha prova runt lite här och där, så kunde både vi och Jannes team konstatera att det var väldigt trögt. Jag och pappa fick fyra stycken sammanlagt, utav dom fick jag tre.
Alla höll måttet.



















Janne och co fick tre stycken som höll måttet och några mindre.





















Tony fick dagens största gös med en vikt på 3.1 kilo!
Grattis!:D




Vi var nöjda med dagen så när jag och Pappa hade packat ihop,
och jag skulle veva upp jiggen för att åka hemåt! Då hände det!
Det tog tvärstopp när jag vevade och sedan skrek rullen!
Både jag och Pappa sa direkt att det här måste vara en gädda.
Vi var orolig att den skulle dra utav linan som bara är 0.10mm.



Den vart bara tyngre och tyngre ju längre tiden gick! Efter en drillning
på bra många minuter, så kommer den upp till ytan! Direkt så såg
man att detta är en stor gädda!
In i håven och vägde den med en Super Samson så fick vi vikten
9100 Gram, 111cm lång! 
Jag kan inte beskriva hur glad jag blev!
Jag har varit ute efter en stod gädda bra länge, och den satt så jävla gött!:)





















Självklart så fick den friheten åter! Grymt glad och nöjd måste jag få säga!:)
Hare gött alla!:D



Kommentarer