Flugfiske | Darrar med Harrar!

Förra lördagen var det åter dax för vår årliga vecka uppe i Hårkan och Långan. Först på plats var jag, pappa och Kling, den äldre. Lördags natten bjöd på många fina drillningar och Kling d.ä sa att att jag förmodligen kunde få fisk om jag så slängde i en plastmugg.
Kling d.y
Söndag natt kom även Kling den yngre och som vanligt blev det tävling mellan d.y och d.ä. Veckan flöt på riktigt bra och vi hade tur med både väder och vattenstånd. Jag och Kling (Erik) d.y drillade många fina Harrar med toppar strax under 50 cm. Vi vann överlägset i antal, med hjälp av min hemliga "superfluga" men gubbarna spöade dock oss i storlek.
Team d.y, Minken å Hinken


Riktigt roligt var det att Sofie Ricklund och Olle Olsson kom upp och Sofie, som nyss börjat flugfiska fick sina första harrar. Hon är redan grymt duktig på att kasta och om hon fortsätter i detta tempo blir jag orolig över min "minktitel".
Nybliven flugfiskare
Under fredag e.m kom även Håkan upp och vi fiskade i Edsforsen med ett kanonfiske, för att sedan på lördagen åka vidare mot Gruckarna. Detta är en del av Ljungan, där det ibland finns en del fina strömmar, om inte det förbannade kraftbolaget dämt upp skiten så det snarare är sjöar. Om jag inte minns helt fel så är detta Peter Sjödins barndomsvatten. Jag fick en kanonfin öring runt kilot och Håkan fick några harrar, största på 9hg. Vi hade väl planerat att stanna längre men med världens oväder och all packning dyngsur, åkte vi hem söndagkväll.


Samanfattat var det en kanonvecka!


Kramar Jessica

Kommentarer