Gavleån | Mycket vatten och Simon dagens öringmagnet!


Efter lunch blev jag nedskjutsad av min kära sambo och smolten till ån för ännu ett träningspass med tvåhands spöt! På plats var redan ett antal flug -och spinnfiskare, en del kontakter hade det varit men ingen landad var informationen jag fick. Som sagt, grymt flöde just nu, och vattnet skjuter på bra vid vadning. Jag testade ett spö som jag köpt
av en kompis, funkade fint men måste nog köra tyngre spetsar för att få ner grejorna där fisken finns. Simon Hansen kom ner en stund och kastade med vobbler, två öringar returnerade han, en spratt och en på ca 45 cm.
Jag blev till slut själv vid den övre handikappbryggan, ja själv är ju synd
att säga för på andra sidan ån var det fullt liv när Gävle såg till att sparka
bollen i mål för ännu ett år i den högsta divisionen. Simon hade åkt ner till
Gammelbron för att testa där, och i första kastet nyper ännu en blänkare på!
Känsla för feeling har han den gode Simon! K
lockan 16 blev jag upphämtad
och det var tur det för fötterna var likstela av köld. Nya tag!

Kommentarer