Ismete | Snö, blåst och ett bra regnbågsfiske!

Morgon och avfärd
3,6 kilo och nytt pb!
 
Klass 2 varning var utfärdat för snöoväder när Fredde rattade
sin bil mot Hubo-Långsjön i Hofors med mig som passagerare.
Vi var båda två fast beslutna att bryta den trend som blivit mer
regel än undantag, nämligen att gå tomhänta hem från den
grymma regnbågssjö som Hubo faktiskt är. Ett par minusgrader
och snö mötte oss när vi klev ur bilen för att lösa fiskekort. Väl
vid sjön så fiskade vi med ett gäng killar från Uppsala samt en lokal förmåga!




Vi ismetade och för att fatta mig kort så fick i stort sett alla fisk, jag bröt-
nollan först med en mindre fisk, ca 1,5 kg och sedan ännu en runt samma
vikt. Blanka och fina men inte den "size" jag ville ha i andra änden av linan!
 Fredde drog upp en på runt 2 kilo, i övrigt kom det upp en fin bit på 2,6
kilo  samt en strax över kilot! Det ska sägas att det var rejält långt mellan
nappen i dag, men nappade det gjorde det.





Mitt nya pb på regnbåge och dagen största fisk var en på 3,6 kilo!
Underbart att drilla den här med tunna grejor, flugrulle och tunt
wigglerspö. Avslutade dagen med en fin båge på 2,5.  Ett antal
napp hade samtliga den här gråkalla dagen,  som vi avslutade
efter 16:00! Tack för sällskapet grabbar och på återseende!

Kommentarer