Älvkarleby | Årets första simtur i 2,5 gradigt vatten - nu är man redo för Gotland!

En nybadad Tony!



Typiskt, i går sken solen och det var hyfsat varmt, idag regnade det och blåste halv storm. Började dagen längst upp i älven, dagen började bra med fel sammanfogning av linan, (är ju nybörjare ) men det fixade jag snabbt och då blev det skillnad på kastlängderna, hahaha!



Skruvade på en röd/rosa påskfluga, vadade ut och började fiska. Gick hyfsat tills jag kommit en bit nedströms och flugan fastnade på en gång, och långt ut naturligtvis! Hur jag än försökte få lös linan så ville den inte släppa. Med förra årets fadäs i minnet, då jag drog av en lina långt ut i älven som jag inte fick lös, och ni som är i branschen vet ju hur dyra linorna är!

Över bron uppe vid kraftverket körde en polare och fick syn på nån tokig turist som vadade lite onödigt långt ut, såg ut som han övade simning sa han. Nåväl , filtsulorna hjälpte inte idag utan det
blev två rejäla simtag med spöt i ena handen, innan jag fick fast mark under fötterna. Det gick bra den här gången men var försiktiga vid vadning, lärde mig en läxa idag, älvens hårda vatten är inte attleka med. Får bada på Gotland vecka 17 istället, bättre ställe att bada på! Nya tag i påsk!

Kommentarer