Ledare | Ny säsong-nya utmaningar!

Mars går mot sitt slut, och fiskesäsongen rullar nu igång! I år kommer den se lite annorlunda ut än tidigare för mig, spinn-spöt kommer få vila till mitten av maj med undantag av veckan på Gotland där det kan bli lite varierat fiske! Istället kommer allt mitt krut läggas på att bli en (förhoppningsvis) bättre två-hands fiskare.


De första staplande stegen togs ifjol, med diverse problem med trasiga spön, skjutlinor som fastnade i botten, ja det mesta verkade hända mig. Som tur har jag fått gott stöd av grabbarna på Najc Jakt& Fiske i Gävle annars hade jag nog gett upp! Men en ny värld öppnades för mig när första huggen kom, känslan, drillen, ja makalöst härligt! Fler kontakter med fisk än på spinn-dito talar sitt tydliga språk, jag ska fiska havsöring med flugspö!
Största fisken blev en hybrid på 4,7 kg som gav mig en fin fight!
Så jag ska försöka förmedla både framgång och motgång i mina
 erfarenheter som flugfiskare vid älven här Skitfiske på er
samtliga för nu rullar säsongen igång!


Kommentarer