Älvkarleby | 12 timmar senare - två tappade fiskar!

Kent drillar lax vid fasta!
Fin lax som kom upp till slut! Grattis Kent!

Peller levererar - grattis på dig!

Calle drog även han en fin mindre lax!
I bland funderar jag vad som driver mig som laxfiskare! Som idag, efter två kortare drillningar där båda fiskarna tackade för sig (verkar vara mer regel än undantag för mig i år)så fortsätter man ändå att fiska! Men bra kompisar och fin stämning gör att de fisklösa timmarna känns lite mindre tunga! För fisk finns det i älven, massor och det stiger ny fisk hela tiden. En del riktigt stora, idag drog Sebbe Berggren en 17,85 kg lax på Gubbhyllan! En tonåring som sätter de flesta mer rutinerade sportfiskarna vid älven på plats! Stort grattis Sebbe - mycket imponerande! Obs: Se bilden på Sebbe i ett tidigare inlägg på bloggen!

Men Korallen är nog den plats man skulle varit på, många fiskar upp där under kvällen. 
Vid fasta levererade pumpen bäst, vid fasta kom det också upp ett par fiskar samt ett antal kontakter men de flesta klev av efter en kort stunds gungande! Nej nu hägrar sängen, nya tag för mig på söndag kväll om jag kan hålla mig)

Kommentarer