Gavleån | Äntligen lite spinnfiske!



Med det mildväder vi har nu i mitten av februari så har fiskesuget
för öppna vatten tilltagit, och idag la jag och Jonas tre timmar vid ån,
från biblioteket och ner till järnvägsbron. Jag var först på plats, och
såg bedrövelsen. Riktigt lite vatten, men ska man fiska så ska
man! Och till min förvåning så var det rätt ok drag i vattnet,
5-7 g jigg-skallar funkade fint!





Men fiskade ca en 30 minuter utan att känna något som skulle
kunna var en av åns invånare! Sen kom Jonas ner, och i andra
eller tredje kastet satt dagens första gös! Ingen bamsing men
en fin 45,a i god kondition! Fan, nu kanske det börjar röra på sig
 men det var väl så långt man hann tänka! För jag såg inte
en kotte utmed ån med fiskkontakt. 



Lågvatten, då ser man skrotet som täcker botten!



Själv hade jag ett fiskfjäll på kroken vid en in-vevning,
det närmsta jag kom fisk idag! Nya tag i morgon!

Kommentarer