Ännu ett par timmar vid älven


Körde ca 4 timmar under eftermiddagen, utdelningen
idag blev ännu en liten öring runt måttet men som
återbördades till vattnet efter avkrokning. Hade ytterliggare
två rejäla hugg från notören strax nedanför hängbron.



Ett steg med öring på väg uppför älven blev väldigt
tydligt  idag, det drillades fisk lite här och var vilket var skoj att se. Jag fick min öring under samma tid.
En sak är säker  och det är att nu kan man gå ner i flugstorlek. Jag hade använt mina relativt stora flugor under kvällen utan resultat.

En av killarna vid hängbron hade fisk på under ett antal
tillfällen, jag tjuvkikade lite och sedan frågade jag
också vilken typ av fluga han fiskade med.
En liten tub med silverkropp, orange
och röd vinge
samt en sträng lila fick öringarna att nappa.

Har sett kombinationen tidigare, men hade naturligtvis
inte en enda med i flugasken. Men en liten tub med silverkropp och orange vinge funkade ju också.
Så nu blir det lite knåpande vid flugstädet,
och troligen en sväng tillbaks ner till älven på torsdag eftermiddag.




 











Kommentarer