En eftermiddag vid älven, en upplevelse för kropp och själ!

Den här måndagen var det dags för ett öringpass vid älven,
jag kom ner vid halv
sex tiden. Träffade Tobbe som var på plats,
för dagen utrustad med flugklingan. Jag knallade över till Notören,
men då det var
trångt om plats så gick jag rätt långt upp och
ställde mig. Efter en timmes nötande utan resultat
gick jag över
till inloppet av kanalen
(som vätter mot Årvara)






















Såg riktigt giftigt ut, ett par vak avslöjade
att fisk fanns på sträckan
men ingen öring
ville nappa på min fluga den här kvällen.
Fortsatte sedan ner mot hängbron igen, valde att promenera över den
och prova att fiska från Korallen.
Gick längst ner på ön för att prova där,
har ju fått
öring där tidigare. Testade både med lysstav, vobbler
och snurra men utan framgång.


Från min plats på Korallens nedre spets kunde jag skymta Tobbe på flugsträckan nedanför Pumpgropen, och han drillade fisk
grov sådan! En öring på hela 74 cm kunde han landa innan
han lät
den simma vidare! Härlig firre att drilla på flugspö!

Grattis Tobbe!

















Jag tog mina prylar och vandrade upp till fasta fisket för att prova om det
fanns någon öring hemma där. PG Mattsson hade värmt upp
fiskeplatsen åt mig, han hade haft ett par hugg samt återsatt en firre.
Frampå kvällskvisten så nappad det i alla fall, men bara en liten en som fick simma vidare.



































I kanalinloppet stod Olle Bäckström och fiskade med snurra och drog en
fin öring på 4,8 kilo! Grattis! Det var dagens största firre enligt
listan förrutom Tobbes C& R firre!


Skitfiske på er/Tony

Kommentarer