Ingen fiskelycka idag vid älven!



















Men för övrigt så tror jag att det blir rekord för öringfisket den
här dagen. Listorna på kontoret skvallrade om fina steg av öring.
Bilden här ovan tog jag vid 21-tiden och då var ett stort antal fiskare
som ännu inte hunnit väga in fisken! Den största firren för dagen vägde 5,2kg.
Ett stort antal öringar var också återutsatta enligt listan vid kontoret.

Jag fiskade vid fasta fisket(favostället), där var vi ca. 5-6 personer
under kvällen. För övrigt mycket folk på plats vid älven den här dagen.
Under hängbron var det riktigt bra ikväll, såg hur det landades ett flertal
öringar som verkade hålla en skaplig storlek. Men lite väl mycket folk på
udden för min smak gjorde att jag kämpade vidare vid fasta!

Men vid fasta lös fiskarna med sin frånvaro den här kvällen.
Som sportfiskare utsätts man för prövningar, ibland har man riktigt flyt
men ibland är det som förgjort att lyckas få nåt på kroken.


Jag vände ut och in på flugasken, testade snurra, lysstav
men utan
resultat. Och jag vet att man fiskar dåligt när man
börjar tvivla på sin egen förmåga och det är ju inte så bra.
Och av någon outgrundlig anledning verkar det bli ännu värre ju
mer man försöker. Slokörad for jag hem strax efter 21!

Nya tag i morgon kväll.Skitfiske på er/Tony

Kommentarer