65 cm x 2 i kväll!

Trög börjanJag började fisket vid Notören, närmare bestämt
vid hängbron den här soliga men ibland riktigt blåsiga söndagen
den andra maj. Fiskade där under ett par timmar utan resultat
innan jag gick över till Fasta fisket för att ge det försök.
Det skulle visa sig vara ett gott val av fiskeplats! 






Första hugget!
Först nappade en mindre fisk, men jag kände att nåt var på tok
och mycket riktigt hade kroken fastnat under hakan på fisken.

HUGG!
En stund senare smäller det till lite häftigare i klingan och fast fisk.
Känner på de ivriga knyckarna att den här fisken är av bättre
kaliber, vilket den visar med tre stycken rejäla lufthopp innan jag kan få
in den mot land. En blank och fin fisk på runt 65 cm och runt tre kilo
kan jag ta tag i stjärtfenan på innan den fick simma tillbaks!

Vilken härlig kväll!
Dessvärre blev det inga foton på den här fisken,
den fick ligga i vattenbrynet när jag pysslade med kroken och sedan
hade den bråttom tillbaks i det blå. Nåväl, den hade inte tagit stryk av
fighten i alla fall. Flugan var en mindre tub med silverkropp, gul, orangevinge!

En stund senare är det fish on igen, känns att detta också är
en bra fisk, men inga lufthopp den här gången. Fisken kommer efter lite
kämpande in och jag kan mäta den, 65 cm prick men magrare och inte
lika blank som den förra fisken! Ett snabbfoto och sedan satte jag tillbaks fisken!












Hade ytterliggare två rejäla hugg innan det var dags för hemfärd!
En fantastisk kväll vid älven!



//Tony

Kommentarer