En sväng ner till ån på eftermiddagen!

Jag kom hem från Stockholmsmässan och SM i ung
företagsamhet idag. Härliga dagar med positiva ungdomar
som jobbat hårt med sina företag under ett år ger en massor
av energi inför det kommande laxfisket.

Och inte att förglömma helgens begivenhet vid kusten-
Gävleöringen 2010! Ska bli spännande att se vad årets tävling
kommer att ge i fångstväg, det har ju varit rätt magert för de
flesta deltagarna tidigare år men plötsligt händer det!
Så till alla er deltagare, önskar er ett riktigt skitfiske på lördag!

Och jag vill att ni kikar igenom reglerna ytterliggare en gång
innan tävlingen,
dom hittar ni här.
Se till att lägga in mitt telefonnummer i era mobiler,
ni hittar det i regeldokumentet. Och ta mer er ett måttband eller tumstock,
kan vara bra att ha om ni tänker återutsätta er fångst. Mät fisken, så snabbt
och smärtfritt som möjligt samt ta ett foto! Ta med kameran till invägningen så
kollar vi på fiskens längd i min datorn!

LÄNGSTA FISKEN VINNER! OBS: MINIMIMÅTT PÅ ÖRINGEN ÄR I ÅR 50 CM


OCH INGEN FÄRGAD FISK MÄTS ELLER VÄGS IN!
OCH SLÄPP GÄRNA TILLBAKS
MINDRE ÖRINGAR, FOTA HELLRE MED MÅTTBAND BREVID
ELLER ANNAT BRA REFERENSOBJEKT BREVID
, DE ÄR MER VÄRDA OM DE FÅR VÄXA PÅ SIG!

STARTTID 07:00 TOM 18:00. MÄTNING/INVÄGNING SKER KLOCKAN 18:15


FRAM TILL 18:30 MEN ALLT FISKE SKA AVSLUTAS 18:00! INGEN INVÄGNING
EFTER 18:30

INVÄGNING: VID RULLSANDS CAMPING, PARKERINGEN
UTANFÖR
RECEPTIONEN KLOCKAN 18:15

Ses på lördag!





Gjorde ett par timmar vid ån, den kalla vinden gjorde sitt bästa för att få mig att tröttna, men jag provade att fiska av en rätt
stor del av sträckan nedanför restaurang Kajkanten utan
nåt resultat, testade då nedanför Skeppsbron samt även mellan broarna.
Gick vidare så jag hamnade brevid båtplatserna och det var
fullt med vak på flera ställen?
Sik?? Nåväl till slut drog det till i min lina och en randig krigare hade fattat tycke för min röd-vita jigg!
Snabbfoto, och sedan tillbaks i vattnet! Nu blir det vila i morrn
torsdag,
troligen en tur till älven på fredag och på lördag kusttävling!


Skitfiske på er!
Tony

Kommentarer