Äntligen så spräckte jag nollan! 10,7 kilo vid Körsbärsudden!

Den här tisdags eftermiddagen så for jag mot älven vid 17-tiden.
De sista veckornas slit vid älven har börjat ta ut sin rätt,  har lagt minst 3-4 kvällar
under 5 veckors tid utan så mycket som att känna minsta ett drag i linan gjorde att motivationen
så smått börjat svikta. Molles storlax vid fasta kvällen före hade ändå fått lite krafter att
återvända och så hoppet om att snart få drilla lax. Under dagen hade jag bundit upp lite nya
flugor i olika nyanser. En hel del folk på plats vid fasta när jag kom ner gjorde att jag började fundera på om inte jag skulle lyssna på Simons ord kvällen innan: -Åk till Körsbäsudden i morrn!
Så fick det bli!


Kvällen kunde krönas med en silvertorped på 10.7 kilo, som fattat tycke för min nybundna apelsinfluga!´Så himla skönt, nu kommer ni inte känna igen mig längs älven! Tack för håvningen Simon!
Skitfiske på er önskar en lycklig Tony

Kommentarer