Laxtrofén i Älvkarleby 2010 - En våt historia!

Strax över 100 betalande sportfiskare hade samlats vid Älvkarleby den här regniga lördagen den 12 maj för att göra upp om segern i årets Laxtrofé! Mulet och grått mest hela dagen,
och mot sena eftermiddagen så öppnade sig himmlen och gav ifrån sig både regn och
hårda vindar. Fisket startade 0900 och avslutades 2400, men de tappra sportfiskare
som slet fick nog mest bottennapp denna dag då laxen inte vill ge sig till känna.


En del fisk visade sig i ytan, några tappade fiskar, osv men det var tji att få nåt på land!
Men strax före klockan fyra så hör jag "FISK" nere från Pumpgropen och minsann
drillar inte Noi lax därnere! Härligt.







































Fisken vägde 9,88 kilo, en blank och fin lax! Första laxen var nu ett faktum! Nu tar det nog fart var det nog fler än jag som trodde, men tji fick vi. Jag for från älven 2330 och såvitt jag vet hade ingen större eller annan lax rapporterats in så Krisada Thaburri alias Noi tog hem segern i årets laxtrofé! En mycket värdig vinnare! Stort grattis!




Live action! Filmat med min digitalkamera, håll till godo!





Sist men inte minst vill jag tacka Älvkarleby Sportfiskeklubb för ett bra arrangemang,
perfekt med Äventyrarnas matservering med kålbullar och hamburgare!

/Tony

Kommentarer