Är laxfisket över för den här gången?

Tisdagens pass vid älven gav åtminstone mig den känslan trots kanonvatten
som låg runt stadiga 400 kubik under hela eftermiddagen och kvällen som jag
fiskade vid fasta fisket så ville inte en enda fisk  med upp. Det var lika illa nere
i pumpen med, och på Korallen drillades det heller inte någon lax under tiden jag var där.
 

Bilden från Laxtrofén 2010


Vid fasta var denna fina sensommarkväll en hel del "älvrävar" som brukar få fisk när vi andra går bet men i kväll var det tji för samtliga. Jag hade under kvällen ett bottenapp, som omvandlades till två bugningar i spötoppen innan en fisk tackade för sig, det var så nära fisk jag kom ikväll.


En kille som vet hur man fiskar vid älven är Niklas Mattsson, han drillade två laxar på eftermiddagen men dessvärre tackade båda för sig, fisk nummer två var så nära håven när flugan släpper från laxens mun! Men trots detta så är det kul för Niklas att hans egentillverkade flugor börjar ge honom utdelning.



Jag for hem redan 22:30 denna kväll(inte illa) då det inte hände speciellt mycket. Vid fiskekontoret var då bara en gös på 1,2 kg  registrerad. Märkligt, om säsongen slutar så här tvärt eller om det är en tillfällig svacka. Vattentempen ligger runt 18,5 grader och vattenföringen är riktigt bra så de närmaste dagarna får utvisa om laxen tackat för sig. Vi får hoppas på motsatsen. Nu blir det lite vila från laxfisket, men nu på lördag den 31 juli så tänkte vi som nött och blött våra flugor vid fasta ha en grillkväll där! Man tar med sig egen mat att grilla, dryck och ett glatt humör och dyker upp frampå kvällsidan.  Jag Molle, och PG fixar så det finns ved på plats. Ses på lördag då!



Skitfiske, Tony!

Kommentarer