Tisdagen den 20 juli, fortfarande bra vatten vid älven men varmt! Nicke drar första laxen, vikten 7,5 kg!

I dag låg vattenflödet runt 380 kubik rätt konstant, värmen är påtaglig men
frampå kvällskvisten blir det mer lagom att befinna sig vid älven, dessvärre avtog
de sköna vindarna och det blev i det närmaste vindstilla. När jag kom ner vid 17:30
tiden så var det vädigt lugnt, lite senare så fylldes det på  med fler människor, flest
var det nog vid pumpgropen.

På Korallen var det endast ett fåtal sportfiskare, och vid fasta var vi runt 4-5 stycken.
När klockan var ca: 18:30 så signalerar flitige älvfiskaren Niklas att han har fast fisk.
Härligt för Nicke som drillat en del under säsongen men inte lyckats få någon lax på land
ännu men ikväll så satt den där, en fin firre på 7,5 kg! Stort grattis!




































Jag nötte på som vanligt, men inte förrän ca.22:00 så kastar jag ut min glödhäck special och det blir ett sånt där skönt darr i klingan. PG kan efter en beskedlig fight håva en fisk åt mig som väger 6,1 kg! Årets fjärde lax! Tack också till Molle som hjälpte mig med filéinstruktioner, har bara kört kottletter tidigare men nu ska det bli lite annat framöver!
 






































När jag hängt upp firren, knutit på en ny tafs  så går jag åter ner till den nedre poolen vid fasta och kastar utmin fluga, då stiger en fin lax mot himmelen nere vid stenskravlet, och jag hinner bara tänka - Undrar vem som har den på kroken? Då lyfter jag spöt och känner att det är ju min spötopp det gungar i, men jag känner också att här står inte allt rätt till och jag lägger press på fisken varvid den släpper.  Oj, man fiskar onekligen på rätt ställe i alla fall, d.v.s där fisken finns!

Ampa är också på plats den här kvällen, han börjar att fiska på Korallspetsen men kommer tillbaks till fasta lite senare. Strax efter 2300 så ropar Ampa fisk och jag kan hjälpa honom att håva en lax som väger som den jag fick 6,1 kilo! Grattis Ampa!


Kommentarer