Resultatet av dagens älvfiske, en tappad lax samt en landad och återutsatt 6 kilos lax!

Det blev ett riktigt långpass vid älven igår, fiskade från klockan 1300till 2300. En hel del vak under eftermiddagen skvallrar om att det är en del lax kvar i älven. Såg ett par riktigt blanka fiskar stiga utanför fasta fisket där jag höll till. Min första kontakt med fisk blev först runt 1800 då en lax tog min fluga,sedan gjorde fisken ett luftsprång innan jag fick kontroll på den. Men som så många gånger tidigare släppte flugan, men det är alltid skoj med action!

Så jag fortsatt fisket med nya krafter, vattenföringen låg nog runt 350-380 hela dagen och kvällen, helt perfekt vatten vid fasta med andra ord. Lasse Sundström, en av mina fiskekompisar drillade fisk två gånger under eftermiddagen vid pumpgropen, den första släppte men fisk nr två kom upp. Grattis 
Lasse, nu bröt du laxtorkan!





När skymningen började tränga sig på vid halv tio draget så blir det åter tvärstopp och jag har en ny  fisk på, känns något piggare än den första. Efter en liten fight så kan jag landa en lax på runt 6 kilo, något färgad fast trots det i hyfsad kondition. Får några foton tagna innan jag ger laxen lite konstgjord andning och låter den återvända i älven! Fiske är fantastisk, även om man inte har någon fångst med sig hem! Nu ett par dagars fiskevila, men om ni är ute på äventyr och viftar spö så får ni gärna maila över bild och lite text så publicerar jag dom här!

På återseende/ o skitfiske!

Tony
Ca. sex kilo kunde inte motså Sveddas fluga!




Tillbaks i spat

Kommentarer