Riktigt trögt vid älven -Ampa var den som hade flest kontakter i kväll!

Jag gjorde ett riktigt långpass i Älvkarleby i dag, redan klockan 11:00 var jag på plats!
Hade kontakt med fisk rätt tidigt men det var över snabbt, två snabba krökningar av spötoppen var allt! Förutsättningarna tycktes lovande för att eventuellt få drilla någon öring, gråmulet och regn brukar ju silvertorpederna gilla. Men det första rejäla hugget hade Roger Mellberg, men det ville sig inte idag! Vid fasta(vindskyddet) hände inte mycket mer under kvällen.

Ampa som också var på plats sa när jag pratade med honom:

Ampa: - Nej dags att gå ner och visa Amir vid pumpgropen hur man drar en fisk!

Tony: - Gör det du sa jag, och sedan gick jag för att fiska vidare!

Jag gick ner och fortsatte fiska när jag hör en av grabbarna säga att nu drillas det i pumpgropen!
Och mycket riktigt står inte Ampa med härlig spöböj nere i pumpen! Efter en fight håvas en lax på runt 5-kilo som har begynnande lekdräkt så den sätter Ampa tillbaks i älven!



Ampa drillar ytterliggare 2 firrar denna kväll, den första fisken bränner tummen för Ampa och är troligen en felkrokade fisk som tokrusar!
Kvällens sista firre som Ampa också drillar i pumpen är en lax i 7-8 kilosklassen, fet och i god kondition men sitter några mm. från munnen på fisken! I bland är det tji Ampa, men du fick gunga!
Själv satte jag bort massor av flugor ikväll, bottnen gillade mina flugor idag!
En trevlig afton vid älven avslutade jag strax före 2200!

PG som också slitit vid älven denna kväll fick ett skoj sms från Roger Blomqvist som fiskat i Stockholms ström under kvällen tillsammmans med sin son Daniel! Daniel hade landat sin första lax där, en fin bit på 7,3 kilo! Stort grattis Daniel!




Kommentarer