Halloj! Läste i forumet att folk tyckte det var lite för dåligt med fiskerapporter!

2010-09-06
Fiskade i Gavleån idag ån sååå tänkte eftersom att jag ändå lyckades få lite bilder idag
så får dom väl höra min då.
Tog en repa med flugspöt ner till Gavleån strax efter lunch idag.
Aborre skulle det bli, ställde mig en bit nedströms om konserthuset och viftade lite, va rätt
trögt i början tills jag lyckades hitta fisken, vart väldigt många småborrar som nöp på
flugan, 1-2hg. Efter att jag fått mellan 10-15 aborrar så dog det helt plöstligt. inte ett hugg,
men fortsatte nöta ändå, och precis när jag tänkte "nu är det sista kastet" då hugger det!

































Sällskap av flickvännen vid ån
Jag skuttar in i bilen och hämtar upp tjejjen som nyss kommit hem från jobbet, vi åker
ner till fiskeaffären och köper ett par vadare åt henne och sen raka vägen tillbaka ner till ån.
Det blir första gången hon flugfiskar i ån och första gången går i vadare, och andra gången
hon fiskar med flugspö överhuvudtaget.








Bifogar lite bilder på "monstren" vi fick i ån. hehe

// Andreas Lindberg

Tack för en härlig beskrivning av en
tur till fina Gavleån Andreas!

Kommentarer