Trögt i Ljusne idag trots mycket fisk, vattentempen runt 15 grader!

05:00 skrällde alarmet hemma hos svärföräldrarna i Älgnäs,
jag hoppade yrvaket upp innan en morrande Totti(hund) hälsade
mig godmorgon! En natt som varit rätt tuff då min flickvän Linda åkt
på en rejäl förkylning med tillhörande hosta vilket hållit oss vakna till
och från under småtimmarna.


Men fiske hägrade så på med kaffe och fixade lite matsäck innan
jag hoppade in i bilen för färd mot Ljusne! En grävling tyckte jag
skulle sakta in när jag kom ut på vägen, den valde att springa
framför bilen en bra stund innan den vek av ner i diket.
Strax före klockan 06:00 var jag så framme vid Goudes och på
plats var redan Nicke Hahne och hans pappa samt PG och hans som Daniel.

Vädret var perfekt, kanske lite varmt men med grå skyar som släppte ifrån sig
lite regn då och då gjorde att vi trodde på ett hyfsat fiske denna söndag i
mitten av september. Nicke var den som lyckades bäst denna dag, med två
kontakter på drag, varav den ena såg ut att vara en riktigt fin fisk!
Skön spöböj som dessvärre inte gick Nickes väg denna dag. Själv hade jag
en dålig dag, några diffusa hugg, en sik, aborre samt en id var det jag lyckades
landa idag, samtliga på toby-drag! Även övriga hade en del kontakter men
inget landat! 

Fast ett antal öringar runt 2 kilo kom upp under dagen, innan solen bröt igenom på sena eftermiddagen och rätt häftiga vindar från sydost drog in över älven.

Klockan halv fem så avlsutade hela gänget dagens fiske, då hade vi inte haft så mycket som ett drag i linan på ett antal timmar. En sak är säker, om ett par veckor gör vi ett nytt försök!

En som lyckats bättre idag var Micke Malm som gjort en morgontur till Årvara i Älvkarleby och tagit den här fina öringen! Grattis minken!

Kommentarer