Andreas Lindberg har haft ett fint fiske efter Esox Lucius - gäddan! Största 88 cm lång!

Andreas berättar:- I Torsdags fick jag helt gäng gäddor, tyngsta var på 5 kilo.
Många tappade fiskar blev det också och dom högg riktigt aggressivt.
Kändes lite som att alla gäddor låg precis bredvid varandra, dom flesta
huggen kom på nästan samma fläck. Dock måste jag säga att jag fick
inte ett enda hugg föränn vinden ändrade riktigt mot land, när jag åkte
ut i båten så blåste det utåt hela första timmen!




























Lördagen gick trögare
Vinden kunde inte bestämma riktigt vilket håll den skulle blåsa ifrån,
båten snurrade runt hela tiden av vinden så fick använda 2 ankare
för att kunna ligga still. Fisken som högg var ytterst försiktig och högg
inte förrän precis framför båten, den satt med en enda krok längst ut
på läppen så var en dramatisk drillning, tog lång tid innan jag fick upp
den i båten då jag va rädd att tappa den. men efter mycket slit så fick
jag fast lipgripen och upp med den i båten. 88cm och 6 kilo. en riktig tjockis :)
det är fisken på bilden med Fiskredskaps måttband.
Gavleån imorgon!







































Andreas

Tack för rapporten Andreas, kul när höstgäddorna är i stöten!

Kommentarer