Ett par timmar nere vid ån gav en....

gröngul krokodil i tvåkilos klassen. Jag, Andreas och Kalle spinnfiskade vid den övre
kastbryggan i Boulognern. Siktet hade vi inställt på prickiga fiskar men det var trögt idag.
Andreas hade ett par hugg från fisk men inget som ville fastna, även Kalle hade nåt känn men
inte heller där ville fisken bita till ordentligt. Jag testade med bombarda och snura men inget resultat.

Knöt då åter på ett Gruff av den röd/svarta modellen som jag använde när jag fick min förra
öring i ån, la sedan kastet strax under det träd som stäcker grenarna ut över vattnet på Strömvallensidan. Gör så ett par vevtag och det blir tvärstopp...
YES, hinner jag tänka men det är nåt som inte stämmer. Och mycket riktigt
var det en gädda som nypit till. Tillbaks med den och sedan fick det vara för idag.
Skönt med ett par timmars dagssljus trots allt!





Kommentarer