Nu vill kommunpolitiker och näringsliv satsa på Gävle som turiststad!

En del politiker har fattat vidden av att lansera Gavleån som ett fiskevatten
- Detta har vi fiskevärdar pratat om länge. En naturresurs som om den sköts
rätt så kan många ha glädje av den samtidigt som den bidrar med PR för vår stad!


Citat ur AB: Inger Källgren Sawela, oppositionsråd (M): – Jag tar min
besökare till Boulognerskogen och fiskar.
Man kan få fin fisk, till och med lax, mitt inne i Gävle. Sedan skulle jag försöka få till ett besök på Gevaliafabriken för att se hur man gör kaffe. Det ska jag faktiskt göra med min dotters svärmor som kommer från San Diego på besök.

Och nu finns en gyllene chans att göra pr för det fantastiska sportfiske vi har tätt inpå knuten nämligen i Gavleån. Med ordning och reda utmed ån, satsningar på vatten, miljön och biotopvård samt större utsättningar av fisk (där borde de som reglerar vattnet bidra med mer ekonomiska resurser) Fler hotellnätter, restaurangbesök, mm är kontentan när resande sportfiskare besöker vår stad, tänk bara,
resande som vill koppla av med ett par timmars fiske efter en tuff arbetsdag tar sitt spö och går ner till ån för att prova efter gös eller havsöring i Boulognerskogen!

Allt detta har vi sedan i anknytning till ån, matställen, hotell, pubar mm.
Vi får hoppas att detta blir något positivt även för Gavlån


:
Läs hela artikeln  i onsdagens Arbetarblad >>

Kommentarer