Fin dag vid älven för Calle och mig! En öring på ca. 80 cm landad i dag!

Calle och jag kom ner till ett soligt men fortfarande kylslaget Älvkarleby vid 10- tiden
den här onsdagen.
Jag hade svärmor hemma som stand-in för mig då min Linda inte
får bära vår lille son ännu. Vi gick över till Notören omgående och över till Sand som
vätter mot Skravlet. Få fiskare på plats, och en vattenföring runt
180 kubik var de
förutsättningar vi hade idag!


Vi fiskade någon timme på vår första plats utan så mycket som tillstymmelse till hugg.
Sedan gick vi ner mot hängbron och ställde oss där, kasten lät  vi gå mot Korallen,
och jag hann bara göra två kast när ett rejält botten-napp fick min klinga att buga skönt!
Och detta verkade vara en bättre fisk,jag  kastade över kameran till Calle som fick
dokumentera det hela.








Mitt spö för stunden var ett 10 fots Shimano med en haspel, och i änden en bit plåt.
Efter en ganska lugn invevning och väldigt lite fight så kunde jag till slut ta tag i
stjärtspolen på en fin öring runt 80 cm, inte helt blank men i god kondition.
Nåväl efter foto så satte jag tillbaks den.
Uppskattar vikten till runt 4-4,5 kilo vilket är
mitt PB på öring i älven!







Vi fortsatte fiska på samma plats en stund till innan vi gick över till korallen och
ner till änden av den. Men strax efter 1400 ströp kraftbolaget flödet ytterliggare
för att mot sena eftermiddagen ligga runt klena 100 kubbar! Trist men ett faktum.

Vid Fasta fisket var Molle (http://www.storfiskaren.se/) och Nicke Mattsson som
premiärluftade sitt tvåhands flugspö för första gången. Men då flödet var dåligt
så fixade Calle ihop ett gäng sänken för kommande utflykter!


 




































Strax före 16:00 gav jag upp men Calle fortsatte, men har ännu inte hört hur det gick för honom. Nu vila och umgängen med familjen innan det blir
en Ljusnesväng kommande lördag! Skitfiske på er!







Tony

Kommentarer