Tretimmarspass vid älven ikväll - småkyligt efter en varm dag!

Calle och jag kom ner till älven strax före klockan 1800, en del folk på plats
för att fiska öring. Vattenföringen låg runt 500-550 k uppskattningsvis, vattentempen
runt 5 grader och en kylig nordan gjorde kontrasterna från dagens värme riktigt tydlig.
Jag svor för mig själv över att jag hoppat över långkasingarna denna kväll, de hade
suttit fint! Jag hade ett fin hugg från en bättre fisk och spöt intog en skön båge, och fick
gunga en stund på den  innan den släppte efter ett par plask i ytan! Uppskattar vikten till 4+ !







Här tackade öringen för sig!

Fick en mindre också runt måttet, men den returnerades. Calle fick gunga en stund på nåt rejält också. Även PG hade några kontakter med nån fisk runt måttet med in till land, Ampa som fiskade i kanalmynningen hade också några hugg. När skymningen övergick i kväll slutade fisken att ta, och kylan började krypa in under kläderna. Vi for från älven strax efter 21!




Kommentarer