Gösfiske i kväll i ett fantastiskt väder!

Andreas Widing med fin gös i 2 kg,s klassen!(:-)Hoppas det lev rätt namn nu)


























Jag inledde årets andra göspass med att sätta en hel del jiggar i botten innan första
hugget kom nere vid Järnvägsbron. Trist men fiskar man inte tillräckligt sakta så uteblir
även huggen. Jiggen ska som alla som sysslar med denna typ av fiske vet, studsa
utmed botten
Jag fick en godkänd fisk under kvällen på ca.1,5 kg. 








































En annan figur som var nyfiken vad vi höll på med var den här igelkotten som korsade
gatan och kom frám till oss vid ån. Han reste taggarna lite extra när jag gick fram
för att fotografera den lilla gynnaren. Efter lite snirklande utmed åkanten så
försvann han sin väg. Även en liten säl simmade runt i ån under kvällen och
försåg sig av det smörgåsbord som finns däri! Är det någon som vet om den
käkar gös? En så taggig firre borde ju vara rätt svårsmält?
På plats var även
Kjell Bohlin som drog gös på gös i går, tvåsiffrigt
med råge men dessvärre
fisk av mindre kaliber. När jag drog vid midnatt
såg jag Kjelle stå med spöböj utanför Museét, och det såg ut att vara en bättre fisk!

I kväll får man ta sig ner till Najc fiske och fritid på Södra skeppsbron,
där kommer ett riktigt jiggproffs Dietmar Isaiasch visa hur man gör för
att bli en effektiv jiggfiskare från klockan 16:00 till 20:00! Ses där!


Kommentarer