Erik Hansson, Bjursås drog den här 11 kilos laxen på Korallen igår!

¨




Grattis till en fin lax Erik! Min egen fiskelycka var det inte mycket bevänt med idag.
Jag och Calle kom
ner till älven strax före 1400 då det andra vattensläppet av tre
skulle ske denna söndag som är lite speciell då det var fallens dag i Älvkarleby!

Calle bestämde sig för att testa Korallen men jag gick ner till fasta. Vattenföringen
mellan släppen varierade mellan 390 - 420 kubik, vilket är kanonvatten men fisken
ville inte alls där ikväll. Ganska många sportfiskare på plats, då just den här dagen
brukar ge en större chans att fånga sig en lax på spö. Så även detta år, Störst
aktivitet var det nog på Korallen denna eftermiddag. Fyra stycken fiskar var inskrivna
och tre var fångade på Korallen, (Thomas Lennström drog en 12 +)samt en fisk
på skravlet av Jens Ekholm och vikten 9,2 kg  när jag drog från älven redan
klockan 23:00. Dessutom ett antal tappade fiskar vilket tyder på att fisken
verkade smyga utmed korallsidan. Jag fiskade på mitt favoritställe, vid fasta
men hade inte tillstymmelse till fiskekontakt och lika var det för många vid
fasta/pumpgropen idag.

Men nya tag redan i morrn eftermiddag för....plöööötsligt händer det!
Skitfiske på er!

Tony


Kommentarer