Älvkarleby | Ampa tog en fin lax på 7,3 kg ikväll!


































Jag och Ampa kom ner till älven strax efter 1700, bra vatten denna eftermiddag,
ett flöde runt 300 k är hyfsat den här tiden på säsongen. Jag hade inga större förhoppningar
meen man vet ju aldrig vad utfallet blir. Rätt lite folk på plats när jag kom ner, Korallen var
tom, såg heller ingen vid pumpen men vid fasta stod en fiskare. Jag gick ner dit först
men tyckte det drog för dåligt så jag sa till Ampa att vi testar Korallen. Så blev det och
där nötte vi på en bra stund utan nån framgång. Såg ett par tre laxar som lämnade
vattenytan framför fasta samt även utanför Gubbhyllan men ingen av dessa fattade intresse för våra grejor.



































När solen sjunkit ned bakom trädtopparna vid fasta så lämnade vi Korallen
och gick över dit igen.
Man kan inte påstå att det var någon vidare fart vid
fasta/pumpgropen men Ampa fick som sagt ett härligt hugg och kunde efter
en stunds drillande och med min hjälp att "taila" -notera sin andra lax för året!
Skoj, för det var en riktigt välkonditionerad firre som bitit över hans fluga!

Kan nog bli en repa till "diket" i morrn med om vattenföringen står sig!


Tight lines/ Tony

Kommentarer