Älvkarleby | Fick en liten lax nere vid Fasta i går kväll, vikt 6,2 kg!

Den första höstkylan hade kommit till oss den här kvällen
och jag hade för första gången både hood-tröja och jacka på mig
vid älven. På plats denna kväll vid fasta var PG, Storvreta -Pelle,
Ampa och jag. I Pumpgropen var Amir och Bertil! Och det var där det
blev fiskekontakt först denna kväll! En lax som uppskattningsvis låg runt
15 pannor fick Bertil att gå rätt långt ner efter älven innan den stora fisken
tackade för sig! Trist då både Amir och Bertil sett fisken som var blank och i
fin kondis! Vattnet var väl så där under kvällen, strax under 300k men vid
halv tio ca. ströps vattnet ytterliggare!



Jag stod och beundrade den fullmåne som sken över älven och språkade
med Ampa och jag sa:


- Fan Ampa, grejorna studsar så fint över botten, känns helt perfekt!
Nu vill man bara ha den där sköna darren i spöt när en fisk tar!
Mer han jag inte säga förrän spöttoppen gungade till och en fisk hade
tagit min ful-fluga(gul med lång vinge och rött hackel)Efter en rätt
skön fight kunde jag så landa laxen som var i hyfsad kondis trots
sent på säsongen. Ytterliggare en larre var inskriven när kvällen
var till ända, Lennart Hägglund hade dragit en larre på 11,5 i Årvara!


Kommentarer