Flugfiske | Jarko lämnar en rapport från södra Sverige!

Fick ett trevligt mail från Jarko som fiskar mycket med flugspö i vår södra landsända, och han skriver:

- Hejsan Tony här kommer lite bilder från går dagens fiske till kusten. Tyvärr
var inte jag och far på samma ställe igår och fiskade, min far var på västkusten
igår och fiskade, hade ganska dåligt väder hos sig regnigt och lite blåsigt.
Men han gav inte upp, han såg havsöringen vissa sig par gånger uppe i ytan.
Men den var inte alls intresserad av hans fluga. Så han bytte fluga igen, inget
intresse för denna fluga heller. Så till sist satt han på en gammal goding som
vi har tagit mycket fisk på innan.. Efter par kast så smällde den stor öringen på
ochdet blev en 15 -20 min stenhård fight med fisken innan han kunde landa den.
Havsöringen vägde 4.6kg och var 77cm lång.







Jag var på en helt ny plats igår, som jag aldrig har varit på innan. Jag såg denna plats när jag var och jobbade i närheten! Men jag tänkte först ge upp, för när jag kom till platsen jag hade tagit med mig fel spötopp till Guideline spöet! Men jag körde tillbaka hem igen och hämtade rätt spötopp, sen efter en timme så var jag tillbaka på platsen


Det tog ett tag innan jag såg första fisken, men när jag började närma mig en stor stensamling så såg jag en stor gädda som simmade iväg bara 2-3 meter från mig.
Jag tänkte direkt fan va häftigt dra gädda på kusten! Så jag bytte fluga till en stor streamer och började fiska lite med den! Det visade sig att på den nya platsen fanns det en massa gädda, fick par stycken och tappade par stycken.. Den största gäddan jag fick vägde runt 4.5-5kg,  härligt fiske :)


MVH: Jari och Jarkko ( Flugfiskaren89 )

Kommentarer

  1. Wow, vilken havsöring vet du vart på västkusten din far var?
    Sällsynt med så stora öringar där har jag hört. Ska själv åka till Göteborg snart blir nog lite fiske då. Fin rapport:)

    /Marcus

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet vart min far har tagit havsöringen! Men vi håller våra plaster till oss själva!

    ha det gött och skit fiske!! :) // Jarkko

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: