Bloggare Stefan Åkesson Bollnäs - bloggar på Gavleöring!

Vi hälsar Stefan Åkesson välkommen som skribent på Gavleöring!
Namn
: Stefan Åkesson
Bor: Bollnäs
Ålder:31
Familj: Sambo och en dotter på 9 månader



Varför fiske
?
Därför att det är spänning tillsammans med vänner man tycker om.
Jag fiskar så ofta jag hinner och först och främst är jag flugfiskare,
då jagar jag havets silver och alltid blir det någon resa och

drömmar och jakter efter den riktigt stora harren som ännu inte velat visa sig.

Tänk dig en natt när solen inte går ner och harren vakar sig genom natten,
du vet att nästa kast kan ge dig den där stor harren du alltid drömt om.
Tänk dig en sol uppgång på kusten under tiden du gör i ordning grejerna

ser du jagande havsöring! Kylan griper tag i dig när solen kliver upp över skogen.

Tänk dig första kastet vid morgonens lax fiske, du känner en liten dragning i flugan och sekunden senare skenar fisken och linan rullar av rullen i jämn takt.
Det är sådant som gör fisket spännande i min värld

Stefan.

Kommentarer