Älvkarleby | Blev älven istället för Gavleån i fantastiskt höstväder!

Då jag fick reda på hur mycket folk som kantade Gavleån den här
morgonen gjorde att jag snabbt bestämde mig för att fara ner till Älvkarleby istället. En hel del
bilar på plats vid första parkeringen, och ganska många fiskare utmed kanalen.


Jag for ner till fasta och fiskade där en nån timme innan jag gick ut på Notören och fiskade där med Pelle från Stor-vreta som också anlänt till älven i det för årtsiden varma vädret. Tempen i luften låg nog runt 14 grader mitt på dagen!


Ett hugg var allt ute vid sand, gick då upp och testade en stund i kanalen men inte ett liv. När jag kom ner vid fasta igen så hade det landats två öringar, och ytterliggare ett par kontakter! Nicke på bilden var en av dem som fått fisk vid fasta! Ca. 2,9 kg!
När jag for hem vid halv fem tiden så var det enligt Nicke ca. 10 fiskar inskrivna, och bland dessa nån gös! Nya tag i morrn!

Kommentarer