Gavleån | Ån fortsätter att leverera - fina gösar nappade ikväll!





















































































Jag, Johan och Niklas kom ner till ån vid halv åtta draget den här blåsiga
men fortfarande mycket varma novemberkvällen. Tempen låg runt +6 grader
men vinden gjorde att det kändes ruggigt.
Men längtan efter att komma ut och fiska en stund finns trots allt under den
här perioden på hösten som är så trist när det alltid är mörkt!



Nåväl, efter 20 minuters fiske vid busskuren hade jag och Niklas landat en varsin gös
min runt 2 kilo, Niklas var större 2,5 kilo eller kanske lite till. Båda blev matsfiskar för gösarna
högg så det stod härliga till, både min och Niklas fisk hade vertikaljiggen långt ner i
halsen så att återutsätta dessa var det inte tal om.
Lite senare krokade jag ytterliggare
en gös, den här runt 1,5 och den fick gå tillbaks. Johan, som slet ont lyckades även han
få upp en fin gös!
Några hugg till hade vi innan vi beslutade att ge oss vid 21:30 tiden.
En grym å vi har i Gävle!

Kommentarer