Gavleån | Gösen i ån fortsätter att nappa!

Det var nog ca. 14 dagar sedan jag sist provade att jigga efter gös inne i
centrala Gävle men ikväll skulle det bli en tur oavsett väderlek eller annat!
Rejält råkallt ikväll trots att tempen vilade på +-0 grader, jag hade dock bra
med kläder, värst var det för fingertopparna som var oskyddade.
Tommy Suomela, Johan Henning och Niklas Löwstedt kom också ner för
ett pass efter åns gösar. Tommy hade fått en firre och tappat en tidigare, även
Niklas fick en vid järnvägsbron. Jag provade ett par ställen utan något som helst resultat
gick då åter till en av mina favoritplatser och ställde mig(busskuren)


Det tog inte många kast förrän en rätt
elak gös nöp min silverfärgade Fin-s,
för att vara en gös så var den riktigt
stridbar, och slängde med huvudet fram
och tillbaks ända in till land.
En rätt fin fisk på ca. två kilo som efter
foto fick simma tillbaks!


Efter detta så fiskade jag ytterligare en stund men kylan och det trista vädret gjorde att jag gav upp. Skönt att få gunga lite i alla fall.
Nya tag nu på lördag då det bär av till älven!

Kommentarer