Fyrväpplingen | Regnbågsfiske i Fyrväpplingen


Hej!

I dag tog jag med min brorson Simon Sundblad till Väpplingen för att se om dom små liven var bitsugna.

Det blåste lite väl mycket hemma i Uppsala för flugfiske men när vi kom fram till sjön så låg den spegelblank med en hel del vak som avslöjade att fisken spisade.


Vi nöjde oss med att fiska med sinktip lina då vi såg en del vak. Jag knöt på 2
ny bundna Wolly Bugger på våra spön. Simon valde den orange kulören så jag fick ta en silver/Banangul.
Det visade sig ganska snabbt vilken fluga som fungerade bäst för dagen då
Simon krokade en firre efter 5 min fiske.



Efter en timme så högg det en bättre fisk på mitt spö och Simon drillade den
som om han inte gjort något annat i sitt liv. ( 2 a gången han flugfiskar )

Efter ett antal fiskar var det läge för lite käk så vi gick i land och grillade lite korv.


Nu var klockan 11 och solen hade vågat sig fram. Naturen visade sitt skådespel
genom att träden började ånga när solen gjorde sitt yttersta för att skina.

Men fisken blev skyggare nu och nafsade bara i flugorna. Men vi lyckades till slut k
roka en fisk till.

Den bet över en snabbt fiskad Baitfish i Blått och silver.

Vi fiskade en stund till utan resultat så vi kände oss nöjda
och styrde båten mot bryggan.



Det var en härlig dag som får sätta punkt för detta flugfiske år.....
//Kalle


Kommentarer