Pimpel | Besökte Lapptjärn


Idag torsdag öppnade Bollnäs fvf Lapptjärn.
Eftersom sambon jobbade idag tog jag med
mig min dotter Alice och besökte premiär fiskarna.

Jag visste att min vän Mikael "mellan minken" Östlin
var på plats.
Vi kom upp klockan 11 och Alice åkte pulka
ut på sjön, jag räknade till att det var 45 fiskare på plats
denna dag.
Hittade igen Micke och fick se att han tagit
en fin båge på 2kg.

Jag fick även se ett mindre helt spö, som en båge
knäckt för killen bara en stund innan vi kom ut,
han hade dock krokat fisken och drillat den både
länge och väl men fiskskrälle gick inte in i hålet.

Tyvärr slet den sig och det var vad jag
hörde dagens största som ännu simmar kvar.


För egen del blir det fiske på skidtjärn i morgon och
jakt på nytt pb på röding för där finns verkligen chansen!


/Stefan

Kommentarer