Ismete | Bränd korv och kaffe på brallan !

Idag vaknade vi en stund före tuppen eftersom vi
bestämt att vi skulle vara först på plats ! Mycket riktigt
var vi det också men tog inte lång stund fören det började
trilla ut fiskare på isen.

Vi riggade upp våra grejer i mörkret och tammejtusan
så gick det inte långstund innan det plinga lite suspekt
på ett av mina spön, smög dit och konstatera att något
var på! Tog ett rejält tag om spöt och börja veva upp,
helt otroligt ett lakemonster, trodde nästan att det
skulle bli nytt pb då det var en fet rackare men vågen slutade
på 2,3kg inte mycket att skryta om men vi kan skratta gott åt
den roliga bilden istället !

Sen började vi drilla gädda & inom en timme så hade vi fått upp 4st gäddor.
Först ut var jag som fick en mindre som fick hoppa ner igen direkt,
den andra blev min med som landade på en bit över 5kg.
Bara minuter efter jag fått ner min gädda i vattnet plingar det
till på ett av Charlies spön och vi rusar dit, enkel match avklarad
snabbt ! Grattis Charlie

Vikt5,59kg











 


Lugnet håller inte länge förän det är min tur igen!
Gäddstackarn kämpade en stund men förgäves
eftersom jag var envisare än honom idag

En fin bit på strax över 6kg blev det !
















Så kan vi avsluta med en glad Thomas med en liten smal rackare ! :) Vi kallar honom för ålen !
Annars blev det bara bränd korv och kaffe på byxan, en helt underbar dag som vanligt plus lite fisk på det !

/Mvh Thomas Karlström

Kommentarer

  1. Härligt! =) psst.(Thomas,logga in på faceb.)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: