Thomas | Lakfisket!

Hej Orings läsare.
Jag heter Thomas Karlström är 26år och bosatt i Gävle.
Jag har tyvärr inte fiskat sen barnsben utan jag köpte mig mitt första
fiskespö när jag var ungefär 22-23 år, kommer inte riktigt ihåg exakt.
Det var ett teleskopspö för ca 200kr så jag kunde ha det i väskan när
vi cyklade runt på sommaren. Nog om det det, ser annorlunda ut idag
det börjar bli mer "
seriöst" och försöker ta mig ut till fisket så fort jag
slutat jobbet.
Tony frågade om jag skulle vilja börja skriva på hans sida
om mina ofta lite konstiga fiskepass och på den vägen är det.

Igår var det söndag och jag satt hemma med min vän Simon. Vi började få
tråkigt och jag lyckades tjata till mig att vi skulle ut och nöta lite.
"Men det är söndag och vilodag sa han" men efter lite tjat och pepp så
satt vi i bilen i alla fall och var på väg mot vårt lak-område.
Efter ett par pass kring det vattnet med rätt bra utdelning enligt oss,
då vi fått upp lake varje gång så var ju så klart förväntningarna rätt
höga på just denna kväll med. Så jag sa till Simon att ikväll då kommer
det något stort, jag lovar dig.

Väl nere efter lite trix och fix eftersom vi tyckte isen såg osäker ut där
vi tänkte börja fiska först, där mötte vi två pimplare som fått napp.
Ännu mer pepp blev jag då och vi skyndade oss ut borrade upp och
satte ut våra meten, där efter börja vi fisket.

En lång stund går ca 1-2 timmar.
Så vi flyttar våra spön och byter pimpelhål, en stund går och en stund till.
Plötsligt sätter sig något på min krok jag blir lite sur först och tycker det är
botten men rycker lite och känner att det ger efter, blir ivrig och börjar kämpa
hårt, ropar till Simon att han ska släppa sitt och komma till mig för jag har
något på. Det närmar sig hålet och plötsligt så "Dunk Dunk" plåt mot is och
vi börjar garva, vad är detta vi? borrar upp ett par hål till och drar upp min fångst!
1,4kg gav mig en redig fight och skratt, tyvärr så fick vi inte någon lake den här
kvällen men ni kan ju glädja er år detta.



Mvh Thomas !

Kommentarer

  1. Ja ibland blir det inte som man har tänkt sig, men man måste få sina dåliga dagar med ute på isen, huvudsaken man har roligt tillsammans när man är och fiskar. lycka till till ett bättre fångst till nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Vad fan är det för något? En fälg? Kul att du börjat skriva och kul att ni fått lite Lake =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: