Ismete | Små mört men go fika!

Idag bar det av på en ny tur av gädd -jakten!
Efter lite manfall så blev vi bara två men vad gör det i rätt sällskap?

Fick med mig min gamle vän "Kenny" Jonas Fogman ut trots sin erfarenhet
av gädda så hade han aldrig ismetat efter dom. Sagt och gjort klockan 08 satt
vi i bilen på väg ut landa på plats strax före 09 och börja rigga upp, medan vi
donar med dom sista spöna så hör vi en bjällra gå igång.


Jag skiner upp och ser att det var ett av mina angeldon som vippar vilt
rusar dit och låter linan löpa lite och gör ett stadigt mothugg, fajten blev
kort men kul, att få prova slita upp första fisken :)
2,7kg landa den lille på och nollan blev spräckt, en mycket kul start på
dagen !


Sen hände det inte så mycket mer på en lång lång stund, vi gick till och med en bra bit bort och surra med ett par andra som var runt knuten och meta.

Men som vanligt när man minst anar det så händer det, bjällran var igång igen och det var mitt spö denna gång med !
Jag greppa tag i mitt spö och det utbröt en vild fajt ett par minuter och min glädje var enorm kändes som ett stort parti krokodil var på väg upp !









5,6kg
Landa detta enorma monster å lyckan var total!
Efter detta så var det mer eller mindre bara att
börja packa ihop så vi avslutade medan jag låg på topp ! :)
Men en kalas dag på isen med en gammal vän och go-fika är ju inte helt fy skam fast man inte drar upp några monster.

Nya friska tag förhoppningsvis redan i morgon!
Mvh Thomas Karlström

Kommentarer