Ismete | Gädd jakt med bacon & en tyst minut för förkylda Tony som fick vara hemma!

Idag var det inplanerat gädd-jakt men tyvärr insjuknade i feber
Tony Berggren så han uteblev och vi höll en tyst minut för
honom.
Bra att han tar hälsan i första hand, krya på dig!


Jag slöt upp med min gode vän Jonas Fogman "Kenny" kring
halv 7 - tiden sladdade  jag in vid hans hus för att bege oss ut på jakt!
Bilen var packad och Jonas kom utrusande så vi var snabbt iväg.

Efter att vi styrt upp lite mört så begav vi oss ut på isen för det
gudomliga borrandet, isen har blitt tjock så vi blev trötta och tog
tre borrhål var ungefär, så vi fick vila emellan :)



Nåja grejerna var knappt i så small mitt spö upp och jag börja
drilla drilla och drilla gäddan som var uppe vid hålet och släppte...
sur Thomas på morgon !
Men tänkte "med denna start kommer
det bli en kanon dag"
Under tiden hade Johan Henning
 
(
http://www.suomela.se) och Andreas Holmström slutit upp
en bit bort, de var också i full gång med sitt borrande.
En stund
till gick och ni vet hur lång en sådan stund kan bli, innan det small

till på mitt spö igen.










 
 















6,3 kg landade vågen på

Mycket bra bild enligt mig stolt och blundade ! :)
Tiden gick och det "röck" lite i våra spön, ett par tappade tills
Jonas fick sin första och enda för dagen. Omkring 3 kg gissade
han på och lät den simma vidare.



Jonas


























Sen grillade vi och "guldade" i tillvaron av att få vara utomhus i
blåst och lite snö och lyckades också fånga Johan Henning
bild med en grym krokodil!


Johan

Grillat blev det också bacon, hamburgare och lite falukorv, försökte ladda upp en grill-bild
men lyckas inte så ni får klara er ifrån att slösa på snålvattnet ! :)
Hörde på väg hem att Andreas Holmström till slut lyckades fånga en gädda så ni kan
förmodligen läsa mer om hans fångst på hans sida-
http://holmstromfiske.blogspot.com/


Själv är jag mycket nöjd med dagen även om större och mer fisk är kul,ett par tappade men tre lyckades jag överlista. Sörjer dock att jag måste ha glömt kvar mitt stackars gröna Wiggler spö ute på isen, Hoppas någon behövande eller ärlig hittar det innan isen smälter. Långt inlägg om inget


Mvh Thomas Karlström

Kommentarer