Gavleån | En skön morgon vid ån!

Fiske i Gavleån stod på dagens agenda och väckarklockan skrällde 06:00 hemma i Valbo. Vid 7-draget lät jag första kastet gå ut över ån, det var mitt Scierra klass 8-9 som fick göra tjänst idag. Tyvärr är man rejält ringrostig när det gäller flugfiske, och då blir ju det effektiva fisket därefter. Som sagt, det finns en del att fastna i utmed ån!

En stund senare dök min fiskekompis Andreasu pp och han hade dagens första hugg, men tyvärr ingen som krokade sig ordentligt. Förra veckan hade Andreas flera kontakter med prickiga fiskar men idag var det svårare! Efter att fiskat en stund på den nedre sträckan utan några fler kontakter beslöt vi oss för att testa längre upp.



Nu hade solen kommit upp och värmde skönt, och gav oss en hint om den annalkande våren. Vi hade nu skiftat till spinngrejor, Andreas med spinnfluga och jag med drag. Men det var inte min dag i dag, inte ett känn. Andreas hade ett hugg på en stor svart fluga, men även denna klev av. Tre timmar senare gav vi upp, nya tag!





















Kommentarer