Ismete | En helt otrolig fiskedag!

Dags igen idag för en tur på isen.
Hade bestämt träff med Jonas Fogman att vi skulle para ihop oss för en strålande tur.
Själv gick jag och inbillade mig att det var något stort på gång...


Dagen börjar strålande! Inget kaffe!!
Glömmer mobilen hemma så jag fick vända, hittar den inte hemma
utan under sätet i bilen!
Vi kommer inte först ut på isen!
Väl ute på isen så börjar min isborr strula, Dåligt med fika med oss också!
Listan bara fortsätter idag


Vi kommer ut på isen och bestämmer oss för att göra två hål var
och sen bytas av lite så där vänner emellan gör.

Mycket riktigt vi gör så och med fyra hål klara och vi lägger ifrån oss borren!
När vi lagt ut bete och allt var riggat och det ska borras igen då spinner bara borren på isen...

2h tog det oss att få ut våra 11 spön idag, måttligt kul var det.


Tiden bara spruta iväg och vi var så sjukt glada att den enda gången
vi slapp sitta still var när vi skulle rensa hålen på is och plus i kanten
slapp vi bli blöta på förmiddagen!
När dom äldre i gänget en bit bort
packade ihop och skulle hem så fick jag lite tips om min borr som tyvärr
inte hjälpte mig något men det var ju tips hehe! Tack snälla ni enormt.



Nå väl när dom gäddgrabbarna dragit så var det dags för vår tid att
skina i ensamheten !



Jonas får en fin kamp med denna bjässe och hysterin bröt ut då kunde vi ju inte inte åka hem än!









































Killen slutar inte där utan han laddar om och tar sats och en stund
senare så kommer nästa !

6,1kg



































Vi blir glada en stund åt det och sätter oss ner och tycker
det var lite jobbigt
att ändå behöva ta av sig handskarna och bli lite blöt !




En stund senare kommer inte mitt enda hugg men min enda
gädda som fick åka lite hiss över iskanten !


5.6 kg











Mycket kul och efter den gäddan så packade vi ihop och åkte hem mycket nöjda med dagen även om det inte blev så mycket gjort.




Isborren må vara det enda tråkiga som hände idag, riktigt kasst !
Nu laddar vi om batterierna och hoppas att det löser sig så vi kan fiska vidare i helgen.


Skitfiske på er


Mvh Thomas Karlström

Kommentarer

  1. Härliga gäddor!!
    Tackar för titten in till mig, länkar självklart tillbaka!!
    Skitfiske!! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: