Gavleån | Den är stor och den är fiin !

Efter att slitit efter gäddan ett tag utan att hitta på den rackaren så
blev jag glad när jag fick mess ifrån Andreas idag där han frågade
om vi skulle sluta upp en stund vid ån.


Vid 19 snåret hoppade jag på min skate ner mot stan för att möta upp honom

så jag dundrade fram på gatan full med grus men tack vare min torped till bräda
så öser man över detta men jag kunde inte sluta fundera på varför i H*lvete
inte dom kan skicka ut "borstabortgruset" bilen någon gång?

Nå, min telefon plingade ett par gånger på väg ner men i min iver att komma
fram struntade jag i den, efter ett par pip och pling ifrån olika håll så tog jag
upp luren när Danne ringde som också var peppad.Efter ett par kast, lite krokningar
på botten och garv åt en napp som låg på
trottoaren så lyckades jag lura upp
kvällens baddare !


Men det var mer folk ute och ett par andra herrar som jag inte¨minns namnen på, de fick ett par gösar som fick simma vidare!
På vägen hem så skulle jag ställa in väska och spö på jobbet, dörren var olåst och larmet av vilket inte hör till vanligheterna den här tiden på dygnet. Så jag smög mig in lossa brädan ifrån väskan fortsätter tassa in mot källartrappen, väl där så lät jag lite i trappen
så källarmonstret hörde mig och ropa "Hallå" då var det  en bekantsröst och brädan åkte ner för att inte svinga till honom ! ;)




Väl ute på gatan så valde jag bilvägen för att slippa allt grus,
strax innan Alderholmsbron så ser jag att det var lite blött och
rent ut på gångvägen så jag tog mig dit, lycklig gjorde jag tummen
upp åt "borstabortgruset" bilen som jag mötte en bit bort.


Mvh Thomas Karlström


Skitfiske

Kommentarer