Ismete | Hemlig plats på storsjön



Dagen började ju bra med att få leta en av mina katter, dom är båda
inomhus katter...

Hon blev aldrig återfunnen innan vi drog ut till bilen för jag tänkte
att någon "gömma" i min gigantiska lägenhet borde hon hittat, men
precis innan jag hoppar in i bilen säger jag till Simon att -
"Vi kan inte åka och fiska utan att hittat katten, jag går ett varv runt huset"
mycket riktigt så satt hon ihop kurad på baksidan!
Stackarn livrädd och jag har fortfarande inte en aning om hur hon kom ut !

Glada över katten satte vi oss i bilen mot vårt mål som idag skulle bli
barnkammaren i Storsjön, på väg dit kom vi på den briljanta iden om att
byta spot så vi tog ett ställe dit vi kunde ta bilen hela vägen fram!

När vi kom fram efter lite sång och stå-hej så var det tjock dimma över
sjön, så vi nolla trippmätaren och hoppades att hitta dit. 3km sen bromsade
vi i ca 100meter ! Nu tror jag att jag vet hur det känns att bli lämnad ensam
i världen för det var ungefär så det kändes när vi hoppa ur bilen i denna dimma!
Men lite liv hördes medan vi satte ut våra grejer så jag lugnade ner mig och
tänkte att världen har inte gått under än trots allt!

Jag höll fortfarande på att sätta ut spön när det slår till i mitt första och ett
hål jag snott av Simon eftersom han gick före med borren ;)
Utbryter en härlig fight på någon minut och jag lyckas landa denna skönhet på 5kg













































Stunden går och dimman lättar så vi vågar lämna vår trygga miljö och
beslutar oss för att borra om och sätta ut spöna längre ifrån varandra.
Mycket riktigt idag funkade det också, ingen baddare men en gädda ;)


Sen gick timmarna och en till stund gick,
men vi roade oss med att kika på folk och
både steka och koka korv hann vi med.


Rätt "skrajja" över alla smällar isen gör just nu
var vi emellan åt också.




Men till slut när flertalet bilar lämnat isen och jag gått och ropat ett par
gånger i hålen efter gäddan så ser jag en bit bort att ett spö börjar röra
sig, jag skiner upp och ropar åt min gode vän att något händer. Rusar dit
och gör mothugget och det känns lätt & konstigt på samma gång men något var där!


Total lycka, min första gös i år och på ismete! Mycket nöjd packade jag ihop strax efter att solen gått ner idag trots trögt fiske.
Simon fick gå hem lottlös med två bommar idag tyvärr !

På väg hem ifrån isen så blev det lmörkt och vi hittade inte hem så vi
fick snurra ett tag, också pga någon byggt en rallybana med hård packad
snö runt om sig. Mitt på sjön av någon konstig anledning där vi ville åka. Simon "lacka" medan jag satt och fnissade men tydligen var det inte kul eftersom vi nästan hade slut på bensin i bilen haha...

Mvh Thomas Karlström

Skitfiske


Kommentarer