Jessica | Vårkänslor

Var ett tag sedan jag bloggade nu, men jag har helt enkelt inte haft tid. Vårfisket är här, likaså stressen. Sistaminuten flugor skall bindas eftersom även hela vinterhalvåret fiskades. Förråden skall fyllas på, båten fixas och på väg till fisket så kan alla bilar framför och efter, vara en potentiell rival vid älven.


Jag skriver rival efter som det helt ärligt är det. Förresten kan jag lika gärna skriva idiot. Nere vid älven så är säkerligen 60 % av alla fiskare idioter. Det är åtminstone väldigt oupplysta. Slakten på dessa leköringar gör mig tillslut så less att jag helt enkelt slutar fiska vid just den älven och fokuserar på annat fiske, lika varje år. Likväl längtar jag efter just den ån, varje vinter.  



Håkan lyckas alltid få allt annat än det han söker. Fin Harr dock på 9.3 hg.

Nytt PB för Alex, 9.6 kg. Grattis!
För min egen del har vårfisket hittills inte vart någon succé men jag har njutit av det underbara vädret och fått drilla på flugspöt iaf, några smågäddor har det även blivit. Våren är min absoluta favoritårstid, nu går det bara mot ljusare tider.                               
                                 
                                                  









                                                                                                                 

Kommentarer

  1. Håller med dig där Jessicka
    , dessa mörka öringar är ju sällan något att ha på matbordet heller!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: